26.8.09

Ο μικρός Πρίγκηπας

Ανάμεσα στους φίλους μου υπάρχει και κάποιος που ξέρω απο τα 10 μου.. Οταν τον γνώρισα ήταν ένα μικρό αγόρι που κοίταζε τον κόσμο γύρω του με ορθάνοιχτα μάτια γεμάτα απορία. Ηθελε να ανακαλύψει την φιλία, την ελευθερία, την αγάπη, την ευτυχία. Ενα υπέροχο ρομαντικό μικρό πλασματάκι. Χρειάστηκαν όλα τα μεσημέρια εκείνου του καλοκαιριού για να μάθω όλη την ιστορία του. Και μόλις την τελείωσα αποφάσισα πως κάπου υπάρχει αυτό το αγόρι και θα πρέπει να το βρω. Ισως ο αστεροειδής Β 612 , που είναι το σπίτι του δεν είναι τόσο μακριά. Είκοσι σχεδόν χρόνια μετά, η ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα υπάρχει ακόμα στην βιβλιοθήκη μου, μετακομίζει μαζί μου, και γίνεται όλο και πιο πολύτιμη όσο σκονίζεται και κιτρίνιζει τα φύλλα. Μεγαλώνουμε μαζί. Και κάθε φορά που ψάχνω κάτι στην βιβλιοθήκη μου, τον βλέπω να στέκεται στον πλανήτη του και να περιμένει. Του έχω υποσχεθεί πως όταν, αν θα κάνω κόρη την ώρα πριν τον ύπνο θα κάθομαι στο πάτωμα και εκείνη θα κάθεται οκλαδόν στο κρεβατάκι της, θα αρχίζω να τις διαβάζω και κάθε λίγο σταματάω για να της εξηγήσω τι είναι το δέντρο «μπαομπάμπ», ή τι σημαίνει «ματαιόδοξος» και όλα όσα δεν καταλαβαίνει από όσα συναντάει ο Μικρός Πρίγκηπας στις περιπετειές του. Όταν θα έχουμε τελειώσει άλλο ένα κεφάλαιο και θα είναι πια η ώρα να κοιμηθεί, θα της δίνω ένα φιλί στο μέτωπο και την σκεπάζω. Μεγαλώνοντας θα διαβάσει και άλλες φορές από μόνη της τον Πρίγκιπα και κάθε φορά θα τον καταλαβαίνει και λίγο καλύτερα. Τότε ίσως και εκείνη βαλθεί να βρει τον δικό της Πρίγκιπα. "Τι σημαίνει "εξημερώνω", ρωτά ο Μικρός Πρίγκιπας.
"Είναι κάτι πολύ ξεχασμένο, είπε η Αλεπού. Σημαίνει να "δημιουργείς δεσμούς".
"Να δημιουργείς δεσμούς;".
"Βεβαίως, απάντησε η Αλεπού. Δεν είσαι ακόμη για μένα παρα ένα μικρό αγόρι ολοϊδιο με εκατό χιλιάδες μικρά αγόρια. Και δεν σ' έχω ανάγκη. Και ούτε εσύ μ' έχεις ανάγκη. Δεν είμαι για σένα παρα μια Αλεπού απαραλλαχτη,με εκατό χιλιάδες άλλες Αλεπούδες. Αλλά άμα μ' εξημερώσεις, θα έχουμε ανάγκη ο ένας τον άλλον. Θα είσαι για μένα μοναδικός στον κόσμο. Θα είμαι για σένα μοναδική στον κόσμο".
"Αρχίζω να καταλαβαίνω, είπε ο Μικρός Πρίγκιπας. Υπάρχει ένα λουλούδι, νομίζω ότι μ' έχει εξημερώσει".
Αλλά η Αλεπού ξαναγυρνά στην πρώτη της σκέψη: "Αν μ' εξημερώσεις, η ζωή μου θα γεμίσει φως. Θα γνωρίσω ένα καινούργιο περπάτημα, που θα είναι ολότελα διαφορετικό από τα άλλα. Τα άλλα με κάνουν να χώνομαι στη γη. Το δικό σου θα με καλεί έξω από τη φωλιά μου, σα μια μουσική".
Ετσι ο Μικρός Πρίγκιπας εξημέρωσε την Αλεπού.
Και όταν πλησίασε η ώρα να φύγει: "Αντίο, είπε η Αλεπού. Να ένα μυστικό. Είναι πολύ απλό: Μονο με την καρδιά βλέπει κανείς καλά. Η ουσία ξεφεύγει σαν ψάχνεις με τα μάτια...".
"Η ουσία ξεφεύγει σαν ψάχνεις με τα μάτια", επανέλαβε ο Μικρός Πρίγκιπας για να το θυμάται.
"Οι άνθρωποι εχουν ξεχάσει αυτήν την αλήθεια, είπε η Αλεπού. Αλλά εσύ όμως δεν πρέπει να την ξεχάσεις. Θα είσαι πάντα υπεύθυνος για ό,τι έχεις εξημερώσει".
''Το να αγαπάς, είναι σοβαρό.
Το να κάνεις κάποιον να σ'αγαπήσει, να δεθεί με την ζωή σου και να δεθείς κι εσύ μαζί του, είναι το πιο σοβαρό. Το να γίνεις σε κάποιον απαραίτητος, να γίνεις το βήμα του και το φως του, ο ήλιος και το σκοτάδι του, είναι δύσκολο, πολύ δύσκολο... αν γίνει όμως, γίνεται μια φορά, και κρατά για πάντα...
Αυτό ήταν το πιο δύσκολο στοίχημα της ζωής μου, και το «αστείο» είναι, πως είναι εκείνο το στοίχημα, που μόνο ο χρόνος θα δείξει αν το κέρδισα ή αν το έχασα.
Μα κι αν το κέρδισα, κι αν το έχασα, το αποτέλεσμα παραμένει πάντα το ίδιο... μόνο με την καρδιά βλέπει κανείς καλά, η ουσία ξεφεύγει όταν ψάχνεις με τα μάτια... '' Τελικά ξέρω πως ο καθένας έχει έναν δικό του Μικρό Πρίγκιπα. Τώρα πια ξέρω πως ο δικός μου Μικρός Πρίγκιπας ακόμα και αν δεν έχει ξανθά ανέμελα τσουλούφια και δεν φοράει ολόσωμα φόρμα με κόκκινο παπιγιόν,,έχει την ίδια απορία στο βλέμμα και την ίδια ανάγκη να ανακαλύψει τον κόσμο. Είναι το ίδιο παιδί όσα χρόνια και αν περάσουν γιαυτό και παραμένει Ο πρίγκηπας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου