26.8.09

All my friends...

Τα τελευταία δέκα χρόνια η αδερφή μου με κατηγορεί ότι κάνω πολύ εύκολα φιλίες, πως λέω πολύ εύκολα κάποιον φίλο και πως σύντομα θα κάνω ότι έκανε και εκείνη, δηλαδή.. Ξεκαθάρισμα φίλων.. Εκείνη έχει 3 φίλους εδώ και 15 χρόνια.

Εγώ από την άλλη, επειδή τελευταία παρατηρώ πως όλο και περισσότερο αρχίζω να της μοιάζω, αρνούμαι να κάνω ξεκαθάρισμα φίλων.. Σ’ αυτήν την σκέψη τσιτώνω και αντιδρώ.. όχι !όχι! δεν θέλω να αλλάξω φίλους, δεν θέλω να τους ξεκαθαρίσω.. Οχιιιιιιιιιιιιιι!!!!!!!!!!!!!!



Η αδερφή μου και σ αυτό έχει απάντηση.. ‘’ θες δεν θες, κάποια στιγμή γίνεται αυτόματα. Μένεις μόνο με όσους αγαπάς και με όσους ξέρεις ότι έτρεξαν, τρέχουν ή σίγουρα θα τρέξουν για σένα’’.

Εντάξει, η αδερφή μου ποτέ δεν παινεύτηκε για την κοινωνικότητα της, νομίζω ότι αυτή θα παραμείνει και η μεγάλη μας διαφορά.

Πάντα διοργάνωνα μεγάλες εξόδους, τα γνωστά ‘’πουλμανάκια’’, που αποτελούνταν από φίλους και γνωστούς άσχετους μεταξύ τους. Ανθρώπους από το γυμναστήριο, από την τωρινή δουλεία, από την προηγούμενη δουλειά, από το σχολείο, από το Kick boxing, φίλους που έχω γνωρίσει από άλλους φίλους. Δεν είναι πάντα πετυχημένες αυτές οι βόλτες, ούτε έχουν κάποιο ιδιαίτερο σκοπό, αλλά σε βάθος χρόνου όταν μιλάω στην Κωνσταντίνο για τον Αποστόλη εκείνη μπορεί να καταλάβει για ποιον λέω. Σε κάποια γενέθλια είχα κάνει ένα πάρτυ και είχε καλέσει όλους όσους είχα καιρό να δω, όλους όσους είχα κάνει στενή παρέα. Μέσα σε εκείνη την νύχτα ήρθαν στο σπίτι γύρω στα 130 άτομα. Από τότε μέχρι σήμερα έχω επαφές με τους 30. Με άλλους 30 μιλάμε σε γιορτές και γενέθλια και όλους τους υπόλοιπους δεν τους έχω μιλήσει καθόλου.

Πριν λίγο καιρό έκανα ένα ταξίδι με τον φίλο μου, στο δρόμο οδηγώντας συζητούσαμε διάφορα. Στην συζήτηση περί φίλων, παρατήρησε πως χρησιμοποιώ πολύ εύκολα την λέξη φίλος για πολλά άτομα και πως συχνά αναφέρουμε σε πολλά και διαφορετικά άτομα σαν να είναι φίλοι μου κολλητοί, ενώ δεν τους έχει δει ποτέ. Εκείνος έχει 3 φίλους εδώ και 10 χρόνια.

Χμ…

Αρκετοί από όσους ξέρω έχουν φίλους μετρημένους στα δάχτυλα και επί πολλά - πολλά χρόνια.

Χμ…

Δεν ξέρω αν μπορώ να κάνω αυτό που λέμε ξεκαθάρισμα. Μου θυμίζει την ντουλάπα μου όταν αλλάζουν οι εποχές. Και επειδή η ντουλάπα μου σε γενικές γραμμές είναι ο χαμός, δεν θέλω να σκέφτομαι ότι κάπως έτσι είναι και ο φιλικός μου κύκλος.

Αφενός δεν μπορώ να αντιμετωπίσω τους ανθρώπους που υπήρξαν έστω και για 15 μέρες στην ζωή μου, σαν παλτό και μπλούζα της περασμένης σεζόν, αφετέρου πως μπορώ να κάνω ‘’ξεκαθάρισμα’’ ανθρώπους που για διάφορους λόγους αυτή την εποχή δεν βρισκόμαστε συχνά επειδή υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι. Τις προάλλες συνάντησα τρεις φίλες μου που είχα να τις δω πριν το καλοκαίρι σχεδόν. Πέρασα υπέροχα μαζί τους, γελάσαμε, είπαμε νέα.. Και υποσχεθήκαμε πως θα βρισκόμαστε κάθε δεύτερη Παρασκευή. Είναι φίλες που ενώ χαθήκαμε, λίγο πολύ είχαμε επαφή, με email, με sms, με τηλέφωνα… Για μένα είναι πολύ σημαντικό να βρίσκομαι με ανθρώπους που όσο διάστημα δεν μπορούσαμε να βρεθούμε επιλέγαμε εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας και αυτό ίσχυε και από τις δύο πλευρές. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν δεν μπορούμε να βρεθούμε, βρίσκουμε 2 λεπτά χρόνο για ένα τηλεφώνημα. Και εγώ και αυτές. Και το κάνουμε, απλά για να πούμε μια καλησπέρα.

Το Σάββατο είδα την παλαιότερη από τις φίλες μου. Η πιο ουσιαστική μας συνάντηση από τις διακοπές και μετά. Ήμασταν οι δύο μας και μιλούσαμε εντελώς ανοιχτά η μια για την άλλη. Είχαμε καιρό να βρεθούμε εντελώς μόνες μας αλλά αυτό από μόνο του έκανε την συνάντηση μας ακόμα πιο πολύτιμη. Ακόμα πιο ποιοτική. Μετά από αυτό, την αγαπώ και την εκτιμώ πολύ περισσότερο. Και της το είπα.

Έχω φίλους που δεν τους έχω δει για παραπάνω από 2 μήνες. Όμως πραγματικά νοιάζομαι για αυτούς και τους σκέφτομαι. Μιλάμε πολύ συχνά στο τηλέφωνο και λέμε όλα τα σημαντικά νέα μας.

Τελικά όσο το σκέφτομαι έχω πολλούς ανθρώπους να με ενδιαφέρουν. Ίσως κάποιος άλλος να έχει ακόμα περισσότερους.

‘’Ξεκαθάρισμα’’ εγώ δεν κάνω!!! Δεν μου αρέσει καν η λέξη, ούτε η διαδικασία.

Με τα χρόνια ξέρω ποιος είναι αυτός που θα τρέξει αν χρειαστώ κάτι και ποιος είναι αυτός που θα τρέξω εγώ. Επίσης ξέρω και εύχομαι πως για πολλά χρόνια ακόμα θα μπορώ να γεμίζω με νέα νούμερα τηελφώνων και νέες ημερομηνίες άρα και νέους φίλους και νέες εμπειρίες. Αυτό όμως σημαίνει και κάτι πιο ουσιαστικό και σημαντικό. Ότι όλοι εκείνοι που υπήρχαν ήδη στην ζωή μου γίνονται ακόμα πιο παλιοί, ακόμα πιο πολύτιμοι. Και κυρίως πως ακόμα με ανέχονται.

Αλλά όλους μαζί θα τους λέω φίλους μου. Μου αρέσει η λέξη και δεν έχει σημασία αν είναι για όλους και αν τους βάζω όλους στο ίδιο καζάνι.

Για τις ειδικές περιπτώσεις έχω και ειδικές προσφωνήσεις. ;)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου